revenue management in een hotel

Afdeling revenue management in een hotel


Functies in afdeling Revenue management:


Over Revenue Management

Revenue management is de kunst van het afstemmen van vraag en aanbod met als doel de omzet te optimaliseren. Hotels passen flexibele prijsstrategieën toe die inspelen op veranderende marktomstandigheden. Deze aanpak is overgenomen uit de luchtvaartsector en wordt nu gebruikt om superieure financiële resultaten in de hotellerie te bereiken. De kern van revenue management is 'value for money', waarbij het doel is om hotelkamers tegen de meest aantrekkelijke prijzen aan te bieden en zo de beste deals in de stad te scoren.

Belangrijkste taken:

  • Het bepalen van het prijsbeleid.

  • Het opstellen en presenteren van maandelijkse rapportages.

  • Het identificeren van commerciële kansen en leads.

  • Het controleren van de juiste gegevensinvoer in het reserveringssysteem.

  • Fungeren als vertegenwoordiger voor reserveringskwesties.

  • Het beheren van distributiekanalen.

  • Het maximaliseren van omzetten en minimaliseren van kosten.

  • Het verzamelen en analyseren van informatie over het revenue beleid.

  • Het volgen van de hotelmarkt in de regio.

Kwaliteiten van Revenue Management:

  • Het signaleren van commerciële kansen.

  • Communicatief sterk, commercieel ingesteld, nauwkeurig, resultaatgericht, en een proactieve houding.

  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.

  • Goede sociale vaardigheden en een sterk gevoel voor hospitality.

  • Cijfermatig en analytisch inzicht.