Hoe hotels omgaan met het coronavirus


Hoe hotels omgaan met het coronavirus


Tijd om tussen alle betreurende nieuwsberichten door wat positiefs te delen!

Het is een zware periode voor de hotellerie. Veel hotels en haar restaurants zijn door de maatregelen vanuit de overheid of door de vele annuleringen noodgedwongen hun deuren te sluiten.
Ondanks de ingrijpende situatie proberen veel hotels er toch nog wat van te maken. Zo zijn er door hotels vanuit het hele land al vele creatieve, inspirerende en behulpzame initiatieven bedacht, waar we veel lof voor hebben!

Wij houden op deze pagina een blog bij met alle mooie verhalen. Staat het initiatief van jouw hotel er nog niet tussen? Mail ons even op info@hotelprofessionals.nl

1. BOAT&CO en Restaurant Vessel

Maatijdbezorgen en flexwerkplekken
Een gesloten restaurant betekent niet dat je niet van hun eten kunt genieten. Vessel, het restaurant van het recent geopende BOAT & CO, besloot een bezorgservice te starten. Chef Ricardo van Ede heeft voor u een heerlijke selectie aan gerechten klaargemaakt, die u 7 dagen per week kunt bestellen van 17.30 - 21.00 uur.




2. WestCord Hotels

Kamers verhuren als flexwerkplekken
Veel kantoren zijn gesloten omdat daar te veel mensen samenkomen, waardoor medewerkers verplicht zijn om thuis te werken. Maar dat is niet altijd gemakkelijk; voor sommigen is er thuis teveel afleiding, of soms is thuis gewoon geen geschikte plek om te werken. Hiervoor heeft WestCord Hotels een creatieve oplossing bedacht: kamers verhuren als privé werkplek!

WestCord Art Hotel Amsterdam, Hotel Jakarta Amsterdam en Hotel New York Rotterdam en de WestCord Hotels in Delft en Leeuwarden bieden de mogelijkheid een privé (werk) ruimte te huren voor 4 uur of 8 uur. Je hebt dan een eigen bureau en toilet, onbeperkt wifi, onbeperkt gebruik van een Nespresso apparaat en / of theefaciliteiten en het is mogelijk om roomservice te bestellen



3. Carlton Beach

Kamers omgebouwd tot prive- restaurants
Weer een creatieve oplossing! Carlton Beach in Scheveningen heeft een aantal kamers omgetoverd tot private dining rooms, waar gasten kunnen genieten van een heerlijk diner met uitzicht op zee.

Carlton Beach verhuurt ook kamers als flexwerkplekken, die voor € 50, - gehuurd kunnen worden.


4. Ramada The Hague - Scheveningen

Donatie
Wat te doen met alle voorraad als het hotelrestaurant de deuren moet sluiten? Doneer het!

Ramada The Hague Scheveningen: “Iedereen voelt de effecten van het coronavirus (COVID -19). Om te helpen in deze moeilijke tijden hebben we een groot deel van onze voorraad geschonken aan de Stichting Kessler! Op deze manier hopen we dat we kunnen bijdragen om het leven een beetje gemakkelijker te maken, voor degene die dat nodig hebben. ” We vinden het een prachtig gebaar.



5. The Lobby - Hotel V Amsterdam

Bezorgen en take-away
De Lobby Fizeaustraat en The Lobby Nesplein, beide restaurants van Hotel V Amsterdam, besloten om een bezorgservice te starten voor hun gerechten en wijnen. "Omdat je The Lobby niet kunt bezoeken, hebben we een manier gevonden om eten, drinken en een stukje van The Lobby naar je toe te brengen. Vanaf nu kunt u eten en wijn bestellen. We bieden zowel bezorgservice als contactloos afhalen aan.”



6. Van der Valk Hotels

Afhaal service
Van der Valk Hotel de Bilt - Utrecht heeft een speciaal Toekan Take Away menu opgesteld! “We bieden al onze trouwe gasten de mogelijkheid om wat gerechten bij ons op te halen. U kunt telefonisch heerlijke salades, sandwiches, warme lunches, hoofdgerechten, kindermenu's, warme snacks en gebak bestellen "

Andere Van der Valk Hotels bieden ook een afhaalservice: Van der Valk Hotel ‘s-Hertogenbosch - Vught, Van der Valk Hotel Tiel, Van der Valk Hotel Amersfoort A1, Van der Valk Hotel Leusden - Amersfoort en Van der Valk Hotel Hoorn


7. Meerdere hotels

Hartsymbolen op de hotels
Grand Hotel Huis ter Duin, Novotel Den Haag World Forum en QO Amsterdam vormen hartsymbolen van kamerverlichting in de ramen van hun hotels, als teken van liefde en hoop of steun aan de zorg.





Staat het initiatief van jouw hotel er nog niet tussen? Mail ons even op info@hotelprofessionals.nl