Denise Wolf

Denise Wolf: van snackbar medewerker tot Manager Regional Accounts

Ontmoet Denise Wolf, Manager Regional Accounts bij H World International, verantwoordelijk voor de Nederlandse markt. De reis van Denise in de horeca branche begon in het bekroonde Alida’s Smulpaleis, waar zij een passie ontwikkelde voor gastvrijheid en bedrijfsinnovatie. Haar carrière heeft haar van snelle service in Groningen tot internationale beurzen en het Duitse hoofdkantoor van H World International gebracht. Ondanks de uitdagingen van de coronapandemie, heeft Denise haar vaardigheden in sales en accountstrategieën aangescherpt, gedreven door een constante drang naar verbetering en innovatie.  

Haar begin in de Horeca: van snackbar tot hotelschool

Zij woonde in een klein dorp bij Groningen. Daar begon zij te werken bij Alida’s Smulpaleis, een bijzondere snackbar die in 2017 tot de beste van Nederland werd benoemd. Deze snackbar was anders dan andere; het leek meer op een restaurant met een focus op lokale en biologische producten en duurzaamheid zoals een Kwalitaria. Op vrijdag, zaterdag en zondag liep het elk weekend storm. De eigenaren hadden een mentaliteit van hard werken en gastvrij zijn stond voorop, en dat inspireerde haar enorm. Zij waren altijd bezig met vernieuwen en verbeteren. Zij voelde zich verantwoordelijk en het was alsof de zaak van hen allen was. Zij waren een hecht en trouw team.  

Deze ervaring motiveerde haar om in de horeca te blijven werken en startte haar HBO opleiding aan de Stenden Hogeschool te Leeuwarden. Na 2 praktijkjaren en het 3e leerjaar met de minors Event Management 1 & 2 in Bali en Thailand, begon ze haar laatste jaar. Ze startte met een stage bij het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam, een brand waarvoor ze nog steeds werkt.

Praktische ervaring tijdens de coronapandemie

Tijdens haar studie aan de hotelschool deed zij veel praktijkervaring op, variërend van het beheren van de keuken tot het organiseren van grote evenementen zoals bruiloften. Haar stage bij het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam viel samen met de uitbraak van de coronapandemie. Hierdoor was het hotel vrijwel leeg en zakelijke activiteiten, inclusief het salesteam, kwam tot stilstand. Ondanks deze uitdagende periode kon zij haar stage succesvol afronden en haar opleiding voltooien.  

Steigenberger Airport Hotel Amsterdam

Tijdens haar stage deed zij waardevolle ervaring op in marktonderzoek, waardoor zij inzicht kreeg in hun concurrenten en hun Unique Selling Points (USP's). Zij leerde ook het belang van het ontwikkelen van strategieën voor klantrelatiebeheer en het volgen van de laatste trends die van invloed zijn op hun klanten.  

De rol van een Manager Regional Accounts

Bij H World International is haar officiële functie 'Manager Regional Accounts. Zij is verantwoordelijk voor de sales van alle hotels van H World International, in Nederland. Zij vertegenwoordigt alle H World International hotels behorend tot het hotelportfolio wereldwijd, hierin verantwoordelijk voor de Nederlandse accounts. Ze reist ook regelmatig voor haar werk, vooral naar beurzen en naar Duitsland waar het hoofdkantoor is. In 2020 is hun bedrijf gekocht door de H World Group uit China. Hierdoor behoren zij nu tot de vijf grootste hotelgroepen in de wereld met een totaal van 9000 hotels. Sinds februari heten zij H World International, wat eerst Deutsche Hospitality was.  

 Intercity Hotel

Afstemming op klantbehoeften

Onlangs openden zij het Intercity Hotel in Breda en plannen zij de opening van het Intercity Hotel in Leiden op 20 juni. Ze zullen binnen drie maanden dus twee belangrijke nieuwe vestigingen lanceren. Met het uitzicht op nog een nieuwe opening, IntercityHotel Rotterdam – Schiedam gepland in 2026/2027.  

Zij personaliseren hun verkoopstrategieën voor elk individuele brand door zich te richten op de unieke wensen en behoeften van hun klanten.

H World International bevat in totaal 9 brands: Steigenberger Icons, Steigenberger Porsche Design Hotels, Steigenberger Hotels & Resorts, House of Beats, Jaz in the City, MAXX, IntercityHotel, Zleep Hotels, Ji Hotel. Met een groot hotelportfolio met hotels variërend van economy tot vijfsterren-plus, waardoor zij voor elk budget een geschikte optie hebben en elke klant kunnen bedienen.  

H World International brands

De toekomst van sales in de hotelindustrie

Volgens Denise zal de toekomst van sales in de hotelindustrie sterk worden beïnvloed door technologische ontwikkelingen, mede door het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). AI zal een grotere rol gaan spelen in sales, van panelen binnen GDS tot het automatiseren van lead generatie en klantinteracties. Verouderde systemen moeten dringend worden gemoderniseerd binnen de hospitality branche. Door AI kunnen bepaalde taken worden overgenomen, waardoor zij zich kunnen concentreren op het versterken van klantrelaties en hun salesteam efficiënter kunnen inzetten.  

Inspiratie en mentorschap

Maria Hänsel heeft een cruciale rol gespeeld in de carrièreontwikkeling van Denise. Haar eerste ervaring in de hotellerie deed zij op tijdens haar eindstage bij Maria. Deze stage markeerde het begin van haar loopbaan. Helaas moest zij vertrekken vanwege impact van coronapandemie. Maria bood haar later weer een baan aan binnen Deutsche Hospitality, niet alleen voor Steigenberger, maar voor de gehele keten.  Onder haar begeleiding kon zij zich verder ontwikkelen, tot aan haar eerdere positie als senior-expert. Maria heeft haar alles bijgebracht over sales. Na een herstructurering verhuisde Maria naar een ander team binnen H World International. Denise bleef werkzaam voor het team in Nederland en kreeg een nieuwe uitdaging, waarbij zij een lange periode zelfstandig werkte.  

Het was een uitdagende periode, vooral gezien het opkrabbelen van de hotels na de pandemie. Ze leerde veel door zelfstandig te werken, met ondersteuning van collega’s en managers op afstand. Werken zonder directe leidinggevende in de buurt was een hele ervaring, vooral omdat haar manager in Duitsland zat en communicatie vooral via digitale kanalen verliep.  

Tot slot, haar advies aan anderen die een vergelijkbare carrière nastreven, is om creatief te zijn, te genieten van elke rol die je binnen een bedrijf vervult en van de stappen die je maakt, en altijd nieuwsgierig te blijven. Wat haar drijft, is de constante behoefte aan innovatie en verbetering, zowel in de gastervaring als binnen het teamwerk.

Ben je geïnteresseerd in een uitdagende carrière bij H World International? Ontdek dan de carrièremogelijkheden.

Bekijk vacatures