Facebook


 

Afdeling reserveringen in een hotel

Als je op de afdeling reserveringen werkt zal je meedenken, je mening geven, snel schakelen en je eigen acties inzetten en dat vooral zelfstandig. Tevens moet je een flinke dosis verantwoordelijkheidsgevoel meebrengen en kunnen werken onder hoge tijdsdruk. Niet elk hotel heeft een afdeling reserveringen. In vele kleinere hotels neemt de receptionist ook de reserveringen aan. In de grotere hotels kan het zijn dat de afdeling reserveringen onder de afdeling front office valt of een aparte afdeling is.

Alle reserveringen voor hotelkamers komen binnen bij de reserveringsafdeling en jij zal je onder andere gaan bezighouden met:
  • Telefonisch en per email beantwoorden van (aan)vragen;
  • Bijhouden van de centrale afdelingsagenda;
  • Verzorgen van communicatie vanuit de afdeling naar de hotelvestigingen;
  • Verzorgen van diverse overzichten zoals reserveringen en kameromzetten;
  • Overzicht houden over de geplande hotelverbouwingen en contact onderhouden;
  • Vastleggen van zelf of door de accountmanager gemaakte boekingen in het (geautomatiseerde) reserveringssysteem;
  • Behandelen van reserveringsaanvragen om een zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren;
  • Informeren van aanvragers (gasten, touroperators, agenten) over mogelijkheden;
  • Nagaan of aan wensen ten aanzien van aantallen, data, etc. voldaan kan worden;
  • Onderhouden van contacten met de touroperators;
  • Bewegen van aanvragers (gasten, touroperators, agenten) tot de afname van aanvullende diensten/ producten;
  • Opstellen van offertes en reserveringsaanvragen.
Reservering vacatures in een hotel per functie:

Reserveringen