Facebook


 

Afdeling banqueting in een hotel

Bekijk alle banqueting vacatures

Kan jij elke dag weer de verwachtingen van gasten overtreffen? Dit doe je door net even dat stapje extra te zetten. Op de afdeling banqueting werk je vooral tijdens meetings en events. Deze events kunnen zowel de verjaardag van oma Riet zijn als een groot internationaal congres. Als banqueting medewerker heb je dus veel afwisseling wat het werk nooit saai maakt.

Deze afdeling houdt zich bezig met de operationele bezigheden van de organisatie van meetings en evenementen. De verschillende ruimtes in een hotel worden regelmatig verhuurd voor feesten, partijen, recepties, productpresentaties, vergaderingen en culturele evenementen. Door het overzicht en de gastvrijheid te bewaken zorg jij ervoor dat er moeiteloos ingespeeld wordt op de wensen van gasten. Je weet vragen te beantwoorden tot volle tevredenheid van zowel gast als opdrachtgever. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het plannen en uitvoeren van de Banqueting processen en procedures. De afdeling banqueting communiceert veelvuldig met de afdeling banquet sales en keuken om ervoor te zorgen dat de wensen van de gast zo goed mogelijk worden uitgevoerd. 

Jij bent:
  • Een uitstekende planner en organisator;
  • Zeer sociaal- en communicatief vaardig;
  • Betrokken; Gastvrij en vriendelijk;
  • Flexibel en stressbestendig;
  • Goed in staat overzicht te houden.

De voornaamste taken van de afdeling banqueting zijn:
  • De operationele uitvoering van de vergaderingen/meetings en evenementen;
  • De gehele food en beverage verzorgen in combinatie met de keuken;
  • Mise en Place voor de vergaderzalen, audiovisuele apparatuur gereed maken, maken en serveren van dranken, het ontruimen/afbouwen van zalen na afloop;
  • Het begeleiden van de gast en het evenement gedurende de periode dat deze plaatsvindt.

Banqueting vacatures in een hotel per functie:

Banqueting