Facebook


 

Afdeling banquet sales

De afdeling banquet sales in een hotel valt onder de commerciële afdelingen binnen een hotel. Als medewerker banquet sales ben je de contactpersoon voor alle verhuur van de zalen. Je bereidt congressen, feesten, vergaderingen en partijen voor, neemt (groeps)reserveringen aan en verwerkt deze. Jij gaat actief op zoek naar nieuwe klanten, bijvoorbeeld op beurzen of netwerk events, en houdt contact met bestaande klanten.

Als de klant reserveert zorg jij dat het hele proces goed verloopt, van reservering tot en met de factuur. Je werkt zelfstandig en kan ook prima samenwerken, bijvoorbeeld met je collega's van F&B en front office. Banquet sales heeft veel contact met de hotel manager en sales collega’s zoals een revenue manager. Je moet goed kunnen multitasken en tegen hectiek kunnen, want op de banquet sales afdeling is het altijd druk.  Bekijk alle banquet sales vacatures.

Deze afdelingen heeft diverse benamingen:
  • Banqueting sales;
  • Groups en events;
  • Banquet sales;
  • Zaalverhuur.
De voornaamste taken van de afdeling zijn:
  • Het begeleiden van binnengekomen aanvragen;
  • Het verhuur van zalen;
  • Organiseren van vergaderingen/ meetings/ evenementen;
  • Het schrijven van offertes en indien nodig aanpassen/verbeteren van de voorstellen;
  • Gasten voorlichten/informeren m.b.t. banqueting faciliteiten en verschillende functies zoals diners, meetings, borrels en feesten;
  • Relatiebeheer;
  • Het inventariseren van de wensen van de gasten;
  • Het communiceren met diverse afdelingen zoals banqueting, keuken, sales en F&B manager;
  • Een actieve bijdrage leveren aan de opzet van nieuwe (sales)acties/plannen.
Banquet sales vacatures in een hotel per functie:

Banquet sales